Vlucht via Dubai naar Sydney

25 februari 2017 - Sydney, Australië

Vrijdag 24 februari

Het inchecken op Schiphol ging snel. De controles  duurde wat langer. Maar na ruim 15 minuten wachten mag ik door de bodyscan. Na nog een paspoort controle (en dit is zeker niet de laatste op mijn reis) ben ik eindelijk in de taxfree zone. Op zoek naar een noise cancelling headphone. Deze headphone zorgt voor “tegen geluid” zodat ik de continue cabine ruis niet hoor en alleen het geluid van de film of muziek hoor. Een zeer goede tip van frequent flyer Ron. Bedankt Ron, het was een verademing tijdens de vlucht.

Ik ben op tijd bij de gate en kan de Airbus A380 waarmee ik ga vliegen zien binnen komen.

Airbus A380 van Emirates op Schiphol In dit gigantische vliegtuig mag ik mij de komende uren gaan vermaken. Eerst ruim 6.45 uur naar Dubai. Daarna ruim 13.45 uur naar Sydney.

Vertrek vanaf SchipholVliegen met Emirates is echt top. Stewards en stewardessen zijn zeer vriendelijk. Het eten is lekker en je krijgt regelmatig drinken. En niet te vergeten het entertainment flight systeem met ruim 2500 kanalen voor films, TV-series, documentaires en muziek. Fiore zou zich helemaal vermaken met alle afleveringen van Downton Abbey, Family Guy en Bridget Jones. Wat helemaal leuk is zijn de 3 camera’s die buiten het vliegtuig hangen. Je kan continu meekijken vanaf de staart, vanaf de buik en vanaf de voorkant van het vliegtuig. Echt heel leuk.

On board camera

De 6 uur zijn voorbij gevlogen. Filmpjes gekeken en dankzij de wifi met het thuisfont regelmatig contact via Whatsapp. Berichtjes en foto’s appen. We hebben zelfs Facetime gedaan terwijl ik boven Iran vloog. Een beetje blokkerig maar toch wel heel leuk.

Om 0:15 uur lokale tijd land ik Dubai (in Nederland is het dan 21.15 uur). Het is lekker warm, 24 graden. De controles gaan heel soepel en snel. Ik kan in deze terminal blijven en hoef maar een klein stukje te lopen naar de gate voor mijn volgende vlucht.  Wat een gekrioel van mensen op dit tijdstip. Heel veel winkels, vooral sieraden, parfum en tassen winkels. Gelukkig zie ik om een hoekje een McDonalds. Even een Big Mac scoren. Dan naar de gate om in te checken, want om 01.55 uur vertrekt het vliegtuig naar Sydney.

Nu heb ik weer een stoel aan het ruim en naast mij zit een ouder echtpaar uit België. Gaan een rondreis door Nieuw Zeeland maken en eerst nog enkele dagen op bezoek bij hun dochter die een rondreis door Australië doet. Leuke en vriendelijke mensen. Ik heb me voorgenomen om tijdens de vlucht regelmatig te slapen zodat ik weinig last van de jet lag krijg. Lukt redelijk, maar word al snel wakker gemaakt voor mijn ontbijt. Mijn Belgische buren zorgen goed voor mij. Want tijdens mijn slaap hebben ze drinken en eten voor mij klaar gezet. Zeer attent.

Vluchtroute van Dubai naar Sydney

Na uren vliegen boven de Indische Oceaan is eindelijk land in zicht. De west-kust van Australië.

Land in zicht !! (west Australie) Outback Australie

Daarna nog 4 uur vliegen voordat ik in Sydney ben. Wat een gigantisch groot land. De outback is schitterend vanaf boven. Zie foto. En na een tijdje vliegen we de nacht weer tegemoet. Na ruim 22 uur onderweg te zij, vlieg ik eindelijk vliegen boven Sydney. En om 22.42 uur lokale tijd raken de banden de grond. Ik ben in Australië.

Ik heb geluk, want ik kan als één van de eerste mijn koffer van de band halen. Het personeel van het vliegveld is zeer vriendelijk.  Na veel vragen en controles wat ik in mijn tas heb zitten (ze zijn als de dood dat je eten, fruit en andere landbouw producten meeneemt), kan ik de hal van Kingsford Smith International Airport Sydney binnen lopen.

Met een “Hello mate” van de taxi chauffeur word ik naar het Mercure Airport hotel gebracht. Het inchecken gaat lekker snel en krijg een mooie kamer. Heb snel gedoucht en ben lekker gaan slapen. Want de volgende ochtend vroeg op om de camper op te halen.

1. Olaf:
    26 februari 2017
    Hoi Richard, wat een leuk verhaal, je hebt je roeping gemist' tekstschrijver' het leest als een spannend jongensboek, ben nu al benieuwd naar meer...
    Veel plezier daar. Groet Olaf
  2. Paul en Truus:
    Hoi Richard,
    Wat een super vliegtuig. We kunnen ons voorstellen dat je daar van genoten hebt. Ook fijn dat je in Dubai een uurtje je benen kon strekken. Als je dit bericht leest heb je je eerste nacht op de camping al gehad. Hoe bevalt de camper? Ruim 20 Gr. Is een lekkere temperatuur om te wennen. Geniet van je verdere reis en kijken uit naar je volgende blog. Lieve groetjes van ons.
  3. Ron:
    26 februari 2017
    Je maakt je er niet vanaf met een paar regeltjes, heel leuk om te lezen . Hoe gaat het met de jetleg? Groet, Ron