Sydney

26 februari 2017 - Sydney, Australië

Ik heb gelukkig weinig last van de jetlag en heb redelijk kunnen slapen. Natuurlijk een paar keer wakker. Maar ja, wat wil je als je in ruim 22 uur naar de andere kant van de wereld vliegt. Na een lekker ontbijt met “scrambled eggs, bacon and toast” en nog wat zoetigheden vertrek ik naar de camper ophaalplaats. Dat ging sneller dan ik had gehoopt. Na wat papierwerk gaan we de camper controleren. Geen nieuwe, maar wel in redelijke staat. Ik krijg nog wat uitleg hoe ik stroom moet aansluiten en water moet bijvullen. Ook nog uitleg over de motor. En die zit op een gekke plek, onder de passagiersstoel en middenconsole. Net als bij een vrachtwagencabine die schuin naar voren wordt opengeklapt, moet ik de passagiersstoel en middenconsole ook zo schuin naar voren openen. Waarom moet ik dit weten? Elke 500 km moet ik de olie checken. Gelukkig is mijn reis niet zo lang, ongeveer 1200 km. Dus hoef ik dit maar 2 x te doen. En nu ik dit allemaal weet, kan ik vertrekken. Wel even opletten, want ik moet links rijden. En links schakelen en de richtingaanwijzer zit ook aan de andere kant. Wel even wennen, want een paar keer gaan de ruitenwissers aan in plaats van mijn richtingaanwijzer L. Mijn eerste bestemming is de supermarkt. Even wat inkopen doen zodat ik de eerste dagen verder kan. Daarna op naar Bondi Beach. Gelukkig een TomTom gehuurd, want het is druk op de weg en ik moet regelmatig van weg wisselen. Hoe dichter ik bij Bondi Beach kom, hoe meer surf sfeer er hangt. Het weer wordt ook steeds beter weer. Vanmorgen had het geregend en nu gaat het zonnetje schijnen. De goden zijn met mij :-) .  Het waait net iets te hard om lekker op het strand te gaan liggen.

Camper op Bondi Beach Bondi Beach

Dus ik tik de volgende bestemming in op mijn TomTom: Harbour Bridge. Nu ik toch in Sydney ben, wil ik wel eens met mijn camper over de beroemde brug rijden. De Harbour Bridge is groter dan ik had verwacht. Twee keer 4 banen breed en midden in ook nog een treinspoor.  Daarna door naar de camping Lane Cove River Park. Een schitterende camping midden in een groen park. Een soort Vondel park, maar dan iets groter. Ik krijg een mooie plek toegewezen. Camping Lane Cove River ParkNadat ik de boodschappen en mijn koffer heb uitgepakt en de camper heb ingericht, ga ik met de trein naar het centrum van Sydney. De vriendelijke dames van de receptie hadden mij enkele tips gegeven waar ik het beste kon uitstappen en welke route ik het beste kon lopen. Wat zijn de Australiërs toch vriendelijke en behulpzame mensen. De tip was top. Ik stap uit bij het begin van de Harbour Bridge en kan te voet over de lange brug met als beloning uitzicht op het beroemde Opera House.

Uitzicht vanaf Harbour Bridge

Daarna via The Rocks (het echte oude centrum) naar Circular Quay waar alle veerboten vertrekken. Bij SubWay een lekker broodje gehaald en op de trappen van de Opera House genoten van het uitzicht en mijn broodje. En weer heb ik geluk, want de Queen Elizabeth die in de haven aangemeerd lag, gaat vertrekken. Ik kan mooie plaatjes schieten met de brug op de achtergrond.  Queen Elizabeth vertrekt Opera House (3)

Nu snel terug naar de camping om nog even te Face-timen met het thuisfront. Gekke gewaarwording, zij gaan ontbijten en ik ga zo dadelijk slapen. Terwijl ik dit aan het typen ben, begint het te tikken op het dak van mijn camper. Het gaat regenen. Ik hoop dat ik morgen weer een zonnetje heb, de voorspellingen zijn helaas minder goed. Veel kans op regen. Morgen laat ik jullie weten wat het weer was en wat ik allemaal heb gezien en gedaan.

Voor meer foto's klik boven in het menu op Foto's.

1. Jeroen:
    26 februari 2017
    Ziet er mooi uit. Geniet ervan!!!
  2. Paul en Truus:
    27 februari 2017
    Hoi Richard,
    Wat een boel belevenissen al op je eerste dag. En een beetje geluk met de Queen Elisabeth! Wat ook opvallend is dat je de hele reis al zo'n aardige mensen hebt ontmoet. Zijn goede vooruitzichten! Hopenlijk blijft het weer redelijk.
    Bedankt voor je uitgebreid verslag. Heel mooi. Geniet verder van al wat je tegenkomt.
    Liefs van Pap en Mam.