Brisbane

7 maart 2017 - Brisbane, Australië

Helaas moet ik deze mooie camping weer verlaten. Was ik gisteren vergeten te Camping Kitchen Gold Coastzeggen, de camping kitchen was ook fantastisch (zie foto).  Vandaag vertrek ik naar Brisbane, de hoofdstad van Queensland. Brisbane is een moderne stad met een groot aantal hoge kantoorgebouwen die de skyline bepalen. De stad kent ook vele tunnels. Dec diverse snelwegen gaan in lange tunnels met afslagen, onder de stad door. Nadat ik de camper op de camping heb geparkeerd, ga ik met de bus naar het centrum.  Ook het centrale busstation ligt ondergronds. Waar ze goed over nagedacht hebben, is voorkomen dat je als passagier in de uitlaatgassen van de bussen staat te wachten. De ondergrondse perrons zijn volledig met glazen wanden afgesloten. Om de zoveel meter is een deur, waar de bus precies voor stopt. Het centrum is compact en heb ik snel gezien. Niet zo mooi als Sydney. Omdat ik het centrum zo snel heb gezien, pak ik de waterbus om een paar mooie foto’s van de skyline te kunnen maken.

Brisbane (2) Brisbane Skyline (2)

Dit is mijn laatste avond in mijn camper in Australië. Ik zal het wel gaan missen. Twee weken Australië is eigenlijk te kort. Maar zeker wel de lange vlucht er naar toe waard.

Zie meer foto's in de link boven dit verhaal.