Van Tamworth naar Coffs Harbour

3 maart 2017 - Coffs Harbour, Australië

Ondanks de warmte, vannacht toch lekker geslapen. De ramen in mijn camper stonden vannacht open, want is was buiten 25 graden. Vanmorgen lekker in de zon van mijn ontbijtje genoten en op mijn gemak alles opgeruimd. Bij het uitchecken krijg ik nog enkele campingtips voor de rest van mijn reis. Ik stel de TomTom in op Coffs Harbour. Ik ga naar de kust, ben benieuwd hoe het weer daar is. Want de weersvoorspellingen zijn matig en geven regenbuien aan. Via de New England Onderweg naar Uralla (2)Highway rijd ik via Armidale naar Coffs Harbour. Een Highway in Australië is een 2 baans weg (bij ons een 80 km weg). Onderweg kom ik door dorpjes waar namen als Moonbi, Uralla en Wollomombi op de plaatsnaamborden staan. De route van vandaag gaat weer door magnifieke landschappen. Van droog en wijds naar smal en groen.  Vooral de weg langs New England National Park was de moeite waard. Een literaire auteur zou het als volgt verwoorden: “een antraciet grijs lint dat met grote zorg gedrapeerd is op een smaragd groen glooiend landschap”. Ofwel, een zeer slingerende weg, omhoog en omlaag. Het leek wel een achtbaan van 30 km lang.

Onderweg naar Armidale Uralla New England National Park (2)

Coffs Harbour beachRond 15.00 uur kom ik aan in de kustplaats Coffs Harbour. Voor mij even wennen hoe druk het is na de rust in het binnenland. Alles heeft zo zijn charmes. Het weer valt mij 100% mee. De zon schijnt en het is 25 graden. Ik heb nog even lekker op het strand gelegen. Morgen een dagje rust en blijf ik in Coffs Harbour.

Zoals jullie gewend van mij zijn, staan meer foto's in het album.