Sydney (dag 3)

28 februari 2017 - Sydney, Australië

En alweer een nacht met regen. Als ik ontbijt vallen er nog enkele druppels. De lucht begint op te klaren en het zonnetje komt langzaam door. Vandaag ga ik met de Hop-on Hop-off bus de rest van Sydney verkennen. Gelukkig is er nog een plekje vrij boven in de dubbeldekker. Ik geniet van de zon op mijn gezicht en de wind door mijn haren terwijl ik door mijn oortjes hoor wat we links en rechts allemaal zien. Wat is toeristje uithangen toch leuk :-)  We rijden door diverse wijken van Sydney. Bij de Royal Botanic Gardens stap ik uit. Na een stuk lopen door dit prachtige park, kom ik aan bij het beroemde uitzichtpunt “Mrs Macquarie Point” vanwaar je de bekende foto’s kunt maken met het uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. En naar links de skyline van het Central Business District (CBD) van Sydney met alle hoge kantoorgebouwen. Tussen alle hoge kantoorgebouwen staan ook nog enkele originele Britse koloniale gebouwen. Een mooi contrast. Vandaag heb ik weer vele mooie plaatjes kunnen schieten, mede dankzij de mooie blauwe lucht en de witte wolken.

Opera House and Harbour Bridge Skyline Sydney vanaf Macquarie Point

Tijdens het wachten op de dubbeldekker kom ik in gesprek met 2 oudere dames uit de Verenigde Staten. Uit Denver, Colorado. Toch leuk hoe die Amerikanen dat altijd zeggen, stad en staat. Ze zijn een paar dagen in Sydney om daarna rond te trekken door Nieuw Zeeland. Als ik weer een tijdje boven in de dubbeldekker door Sydney Koala (2)ben rondgeleid, stap ik uit bij WildLife Sydney Zoo. Een hele kleine “dierentuin” met de bekende Australische dieren. De Wombat, Tasmanian Devil, Bilby, Wallaby, Salt-water Crocodile, Kookaburra en natuurlijk de Kangaroo en Koala. De Kangaroo mocht ik aaien en met de Koala mocht op de foto.

Koala (3)

Om de dag lekker af te sluiten, heb ik gegeten in een lounge bar aan de haven met uitzicht op The Opera House, alleen lag er vandaag een gigantisch cruiseschip tussen. Is niet erg, want ik vind cruiseschepen ook mooi om naar te kijken.

Morgen naar de Blue Mountains.

Er staan nog meer foto's.