Van Katoomba naar Tamworth

2 maart 2017 - Tamworth, Australië

Alweer dag 7 van mijn reis Down Under. Vanmorgen vertrokken uit het koude en mistige Katoomba. Ik heb gekozen om meer landinwaarts te gaan, op zoek naar mooi weer en prachtige landschappen. En die heb ik gevonden. Het was lekker warm, rond de 30 graden. En het landschap was schitterend en divers. Landschap tussen Katoomba en Tamworth (6)In het begin door een bosrijke omgeving gereden dat langzaam overging naar een open landschap. Soms leek het op een savanne. Een genot om doorheen te rijden en om foto’s te maken. Natuurlijk ook door typisch Australische dorpjes gereden met mooi namen MudgeeMudgee, Gulgong, Birriwa, Coolah, Connemurra, Spring Ridge, Werris Creek en Currabubula.

Landschap tussen Katoomba en Tamworth (1)  Landschap tussen Katoomba en Tamworth (5) Landschap tussen Katoomba en Tamworth (3)

Vanavond sta ik op een camping in Tamworth. De country hoofdstad van Australië. Niet dat ik een country liefhebber ben, maar zeker leuk om een keer mee te maken.

Onderweg natuurlijk de beroemde borden gezien met “pas op voor Kangaroo, Wombat en Koala”.

Let op voor Kangaroo en Wombat Let op voor Koala's

Zie de foto’s in het menu bovenaan dit verhaal.