Van Caloundra naar Hervey Bay

9 maart 2018 - Hervey Bay, Australië

Vanmorgen even een praatje met mijn buren op de camping gemaakt. Ze wilden weten waar ik vandaan kwam en wat ik allemaal in Australië wilde zien. Toen ik ze vertelde dat ik naar Cairns ga, wensten ze mij veel geluk met het weer en de reis. “A lot of rain, mate. Beware of the floods” Oops.
De wegen in dat gebied blijken regelmatig te zijn overstroomt door de creeks die overlopen en soms zelfs zoveel dat de wegen worden afgesloten. Leuk vooruitzicht ☹. En als de buien van vandaag de voorbode zijn, dan heb ik een natte vakantie. En dat is niet van het zwemmen in het Great Barrier Reef. Hopelijk zijn de weergoden mij gunstig gezind.

Caloundra boulevard Caloundra Boulevard

Na een lekker ontbijtje maak ik mijn camper rij klaar om naar Hervey Bay te rijden, mijn volgende overnachtingsplaats. Als ik de camping af rijd, ga ik eerst naar de boulevard van Caloundra. Daarna reis ik via Maryborough. In de boeken had ik gelezen dat dit één van de oudste steden van Queensland is. Met als bezienswaardigheden een aantal oude koloniale huizen en het standbeeld van Mary Poppins. Maryborough is de geboorteplaats van de schrijfster Pamela Travers, zij had Mary Poppins verzonnen. De stad is zo trots op Mary Poppins dat zelfs de stoplichten een afbeelding van haar hebben.

Maryborough City Hall Maryborough (1) Maryborough Mary Poppins

Maryborough (2) Maryborough (4) Maryborough stoplicht

Na 220 km te hebben gereden, kom ik aan op een de vele campings in Hervey Bay. Ik kies een camping midden in de stad en direct aan zee. De lieve dame achter de receptie zorgt voor een mooie plek aan het strand en regelt voor mij ook een dagtrip naar Fraser Island. Moet blijkbaar hele mooie meertjes en stranden hebben. De weersverwachting is droog en zon. Dus morgen kan ik genieten en mooie foto’s maken.

Camping Hervey Bay

1. Gabriel:
    10 maart 2018
    Weer een coole kar heb je :-). Nu het weer nog even naar je hand zetten maatje. Plezier daar!