Melbourne en Formule 1

23 maart 2018 - Melbourne, Australië

De vlucht van Cairns naar Melbourne verliep prima. Mooie uitzichten op het rode landschap gehad en ook nog genoten van één van mijn favoriete series, Mr. Robot. Een thriller over hackers.

Uitzicht vanuit vliegtuig naar Melbourne

Bij aankomst op de Melbourne airport geen paspoortcontroles en kan direct mijn koffer ophalen. Met de taxi ga ik richting mijn appartement in de wijk Southbank, het is spitstijd dus de rit duurt langer dan gehoopt. Snel inchecken voor mijn appartement want ik wil nog dezelfde dag mijn tickets voor de Formule 1 ophalen. Die konden niet naar Nederland worden verzonden, omdat ze ca. 14 dagen voor aanvang zouden worden verstuurd. Dan was ik al in Australië. Dus afgesproken dat ze klaarliggen bij de ingang van het circuit. GP AUSEn gelukkig, ze liggen klaar. Ik krijg een pakketje met 4 tickets, want ik heb elke dag een andere tribune. Donderdag vrij toegang tot alles, vrijdag Fangio (bij start/finish, recht tegenover de pitlane), zaterdag bij de kwalificatie zit ik op Brabham (bij de 2e bocht) en zondag tijdens de race zit ik op Jones (bij de 1e bocht). En donderdagavond mag ik in pitlane lopen. Ben niet alleen, er zijn meer geïnteresseerden. Bij Red Bull heb ik geluk, een aantal mensen mogen voorbij het lint komen en dichtbij de auto komen. Natuurlijk kies ik voor de auto van Max.

GP AUS - pitlane Red Bull GP AUS - pitlane 2 GP AUS - pitlane 3 GP AUS - Safety car GP AUS - pitlane 4 GP AUS - pitlane 5

Vandaag (vrijdag) ben ik de hele dag op het circuit geweest en heb van diverse races kunnen genieten (Ferrari Challenge, Porsche Carrera Cup en de Supercars).

GP AUS - Ferrari Challenge GP AUS - Ferrari Challenge 2 GP AUS- Ferrari Challenge 3 GP AUS - Porsche cup

Natuurlijk ook naar de trainingen van de Formule 1 gekeken. Max deed het goed. Tijdens de eerste training had hij de 3e tijd en tijdens de tweede training had Max de 2e tijd. Ben benieuwd hoe het morgen bij de derde training en bij de kwalificatie zal gaan, want er wordt regen voorspeld. Vandaag was het zeer zonnig. Iedereen zocht een plekje in de schaduw. Ik had geluk dat ik met mijn kaart op een apart stuk terras bij de start/finish lijn mocht zitten. Onder een parasol, direct naast de track en de hele training op het grote scherm kunnen volgen.

GP AUS - in de schaduw GP AUS - in de schaduw 2

Tijdens de tweede training komt “mijn” tribune in de schaduw en dan kan ik vanaf de tribune de training volgen en daarna nog een race van de supercars. Tussen de races door geeft de Air Force nog een demo.

GP AUS - training Formula 1 GP AUS - air show

Het vervoer naar en van het circuit hebben ze hier in Melbourne heel goed geregeld. Er rijden gratis trams vanuit het centrum naar het circuit en deze stopt recht voor de gate. Om de 2 minuten rijden er trams tijdens de piekuren. Perfect geregeld. Vanuit mijn appartement hoef ik maar 5 minuten te lopen naar de tramhalte en de tramrit duurt 5 minuten. Dus ik zit op een toplocatie. En het appartement is ook top. Modern ingericht, een keuken met alles er op en er aan, mooie badkamer en prima uitzicht vanaf de 21e etage.

Melbourne appartement

Morgen kwalificatie en zondag de race. Ben benieuwd.

1. Paul en Truus:
    23 maart 2018
    Hoi bijna 50 jarige.......3 dagen heel veel sensatie voor jou.
    Geniet er van. Pap en Mam.
  2. Ingrid en Victor:
    23 maart 2018
    Veel plezier nog de komende dagen en feliciteer Abraham van ons als je hem op de tribune tegenkomt. Volgens mij heeft ie hetzelfde stoelnummer als jij :-))
  3. Jos:
    24 maart 2018
    Zowel in de Europese als de Australische tijdzone ben je nu jarig. Ik wil je dan ook hiermee van harte feliciteren. Afgaande op de foto's is de reis prachtig en Ik hoop met jou op een spectaculaire race. Nog veel plezier.
  4. Marielle:
    24 maart 2018
    Gefeliciteerd en maak er een mooie dag van op het circuit!
  5. Hilko en Wendy:
    26 maart 2018