Wachten op vlucht naar Melbourne

22 maart 2018 - Redlynch, Australië

Nu ik op het vliegveld van Cairns wacht op mijn vliegtuig naar Melbourne, heb ik even tijd om jullie bij te praten over mijn belevenissen Down Under. Om kort te zijn, er is niet veel gebeurd.

Cairns - camping Cairns - camping 2 Cairns - camping 3

Heb een dagje op de camping doorgebracht. Gezwommen, boekje gelezen, filmpje gekeken. Een dagje relaxen dus. Zoals jullie op de foto's kunnen zien, is het zeer rustig op de camping. Camper opgeruimd, want de volgende dag moest ik de camper inleveren. Schoon en dat betekent altijd even poetsen na 2 weken rondreizen. In totaal 1993 km gereden. De controle bij het inleveren ging tussen de buien door. Heel gek dit tropische klimaat. Bij het parkeren van de camper zweet ik van de felle zon en nog geen 5 minuten later staat het te hozen, niet normaal. Weer 10 minuten als mijn taxi komt voorrijden, is het weer droog en schijnt de zon.

Voor de laatste nacht in Cairns heb ik een hotel geboekt. ’s Middags loop ik door de stad en kom langs een boom vol met vleermuizen !! En op het bord lees ik dat er baby bat’s zijn. Ik had alleen mijn telefoon bij, dus kon geen goede foto’s maken. Die beesten maken een hoop lawaai, ook overdag. Ik dacht dat het nachtdieren waren.

Cairns - bat tree Cairns - bat tree 2 Cairns - bat tree 3

En vanmiddag ga ik tickets voor de Formule 1 ophalen, heb 4 dagen toegang tot het circuit. Dus dat wordt genieten van trainingen, de kwalificatie en de race. Hoop dat het snel gaat met de paspoort controle op Melbourne Airport en het inchecken in het hotel. Dan kan ik snel naar het circuit en misschien al iets zien.