Naar Brisbane en op weg met mijn camper

8 maart 2018 - Brisbane, Australië

Om 11.15 uur komt er beweging in het toestel. We gaan taxiën naar de startbaan van Dubai International Airport. En als wij moeten wachten om de startbaan op te mogen, komt naast ons eenzelfde Airbus A380 te staan als waar ik in zit. Met daar achter een gewoon vliegtuig zoals die wordt ingezet voor vakantievluchten naar onder andere de Griekse Eilanden. Onvoorstelbaar hoe groot het verschil is. Maar ja, de dubbeldekker heeft ook de volle 3 km van de startbaan nodig om te kunnen opstijgen.

Groot en klein op Dubai Airport

Eenmaal in de lucht mag ik nog een keer genieten. Ik krijg perfect uitzicht op het stadscentrum van Dubai, het gedeelte waar de hoge torens staan. Met als uitschieter de Burj Khalifa, voor de geïnteresseerden: 829 met hoog.

Dubai centrum vanuit de lucht

De vlucht naar Brisbane gaat grotendeels over water. En ik ben niet alleen in de lucht (met dank aan Ron voor de screenshot van Flightradar24).

Flightradar

Na een aantal aflevering van Big Bang Theory te hebben gekeken en van het “diner” heb genoten, zet ik mijn horloge op de tijd van Brisbane en ga proberen te slapen. Op deze manier probeer ik het ritme van Brisbane te komen en geen jet lag te krijgen.

Het is donderdag 6.40 uur als we landen op Brisbane Airport. De strenge controle van de Australische douna loopt voor mij soepel. Ik sta snel in de hal. Even een sim-kaartje kopen zodat ik altijd bereikbaar ben voor het thuisfront en hup de taxi in. Alles zit zo mee dat ik uiteindelijk te vroeg bij het camper verhuurbedrijf aankom. Kan ik even lekker op bankje zon zitten en van de zon genieten. Maar goed dat ik dat deed, want later op de dag krijg ik veel regen en wind.

Een uurtje rijd ik de weg op met mijn campertje voor de komende 2 weken op weg naar Cairns. Het links rijden is geen enkel probleem, lijkt wel of ik het al jaren doe. Alleen haal ik de richtaanwijzer en de ruitenwisser wel door elkaar. In een auto met het stuur aan de rechterzijde, zitten deze schakelaars net andersom.

Op weg met mijn camper

Deze eerste dag doe ik het rustig aan. Op weg naar de camping maak ik een tussenstop bij Glass House Mountains NP. Jammer dat het zo bewolkt is, anders had ik schitterende plaatjes kunnen maken.

Op weg naar Glass House Mountains  Glass House Mountains 3

Glass House Mountains 1 Glass House Mountains 2

Vroeg in de middag kom ik aan bij mijn camping in het stadje Caloundra. Eén van de vele aaneengesloten stadjes die samen de Sunshine Coast vormen. Mijn camping ligt midden in de stad en aan zee. Een ideale plek. Nadat ik de koffer heb uitgepakt en mijn camper ingericht ga ik nog even boodschappen zodat wel wat eten en drinken voor de komende dagen. ’s Avonds loop ik nog even over de Esplanade (Het Australische woord voor Boulevard) en dan zit mijn eerste dag in Australië er op. Ik ga slapen en jullie zullen nu waarschijnlijk op school zitten of aan het werk zijn 😊

1. Paul en Truus:
    8 maart 2018
    Hoi Wereldreiziger,
    Na de indrukwekkende start in Dubai met uitzicht op het centrum, ben je al gelijk op de eerste dag in een prachtige omgeving.
    Wij genieten van je reisverhalen en foto’s.
    Groetjes, Pap en Mam
  2. Olaf:
    8 maart 2018
    Hoi Richard,
    Top! Mooie plaatjes, ps met Max ging het goed in Barcelona, kan nog leuk worden in Melbourne🏎🏎🏎