Schiphol

6 maart 2018 - Schiphol, Nederland

Hallo volgers,

Mijn eerste verhaal van deze reis. Het is 21.00 uur en ik wacht om het vliegtuig in te kunnen. Ik heb een stoel aan het raam kunnen regelen bij het online inchecken. Hopelijk zit ik aan de goede kant van het toestel als we Dubai naderen om Burj Kalifa bij opkomende zon te zien. Lijkt mij schitterend.

Eén voordeel van 's avonds vliegen is de beperkte drukte op Schiphol. Inchecken duurde nog geen 5 minuten en 10 minuten later was ik voorbij de paspoortcontrole.

Dit is nu mijn uitzicht.

Emirates Airbus A380 op Schiphol

Om 22.00 uur vertrekt het vliegtuig en om 7.45 uur lokale tijd, land ik in Dubai. Daar mag ik 2½ uur wachten voor mijn vlucht naar Brisbane. Dat wordt een lange vlucht, 14 uur en 15 minuten in het toestel. Zal geen probleem zijn met alle comfort aan boord. Een groot tv-scherm in mijn stoel met ruim 2500 films, serie, muziek en games. Ik hoef ook niet bang te zijn dat mijn batterij van de smartphone of laptop opgaat, want in elke stoel zit een 220V en USB aansluiting. Er is ook nog wifi aan boord. Dus wat wil een "man nog meer" :-)

Donderdagochtend, rond 7.00 uur lokale tijd, land ik op Brisbane

Tot dan.

1. Olaf:
    6 maart 2018
    Goede vlucht
  2. Ellen & Gerard:
    8 maart 2018
    Leuk om je te gaan volgen , een mooie reis Richard !