Sydney (dag 2)

27 februari 2017 - Sydney, Australië

Het heeft bijna de hele nacht geregend en als ik wakker word, is het gelukkig droog. Ik heb de eerste nacht in de camper heerlijk geslapen. Even snel ontbijten, want ik moet nog even met het thuisfront Face-timen voordat ik weer de stad ga bezichtigen. Als ik van de camping naar de trein loop, komt de zon alweer door. Dit wordt weer een zonnige dag!!

Via de winkelstraten met alle bekende dure merken en veel Ugg stores loop ik naar de Sydney Tower. Sydney TowerEen toren van 305 meter hoog. Het is rustig en ik heb snel een kaartje. Voordat je met de snelle lift naar boven mag, krijgen we eerst nog een 4D film over de toren. Vanaf boven heb ik een schitterend uitzicht op de stad. Het weer is helder en ik kan ver kijken. Jammer genoeg kan ik de Blue Mountains niet zien. Net te ver. De Blue Mountains is mijn volgende bestemming.

Uitzicht van Sydney Tower

Weer beneden loop ik verder door de winkelstraten richting Darling Harbour. Queen Victoria BuildingDaarna via de wijk The Rocks naar Circular Quay om daar op de rondvaartboot te stappen. Vanaf de boot heb ik een magnifiek uitzicht op de skyline van de stad. We varen langs de vele baaitjes en stranden van Sydney. Aan sommige baaitjes staan schitterende villa’s, voor de “rich & famous” van Australië.

Als de rondvaartboot weer bij aanmeert, is het alweer tijd om naar de camping te gaan. Lekker op mijn gemak eten maken en een filmpje kijken voordat ik weer het dagelijkse "voor-mij-avond/voor-het-thuisfront-ochtend" ritueel voor video-contact met elkaar. Lange leve internet.

Meer foto's via het menu boven dit verhaal.

1. Paul en Truus:
    Hoi Richard,
    Weer een uitgebreid en gedetailleerd verslag. We kunnen jou zo bijna "op de voet" volgen. Onze dank.
    Pap en Mam
  2. Gerard:
    28 februari 2017
    Geniet van je avontuur. Leuk zo'n reisblog!
    Zo ver weg en toch zo dichtbij.

Groet,
    Gerard
  3. Paul en Truus:
    Hoi Richard,
    Weer een dag vol nieuwe belevenissen. We staan er versteld van, wat jij allemaal in één dag kunt stoppen. Bij jou regent het 's nachts. Nou hier al twee dagen, maar dan ook overdag! Nu van alle stenen bezienswaardigheden naar de natuur. Heel goede reis en tot je volgend verhaal.
    Liefs van Pap en Mam.
  4. Paul en Truus:
    1 maart 2017
    Hoi Richard,
    Wat jammer nou, dat slechte weer. We hopen dat je je reischema niet al te veel moet aanpassen. Gelukkig heb je geen vaste overnachting hoeven te boeken en kun je met je camper nog veel kanten op. Maar misschien kun je met een beetje beter weer, toch je geplande reischema vervolgen. We duimen voor jou. Liefs van Pap en Mam.