Laatste dag Melbourne

26 maart 2018 - Melbourne, Australië

Als ik dit schrijf, zit ik in de wachtruimte voor mijn vliegtuig. Vandaag was mijn laatste dag van mijn mooie reis.

Gisteren genoten van de race. Alleen jammer dat Max niet op het podium kon staan. De enige echte actie van Max, de 360 graden spin, gebeurde voor mijn neus. Wat dat betreft, de juiste tribune gekozen. Van de race weinig foto's gemaakt, vooral gekeken. Voorafgaand aan de race gaf de Air Force nog een demo. Daarvan heb ik wel foto's kunnen maken.

AUSGP tribune AUSGP demo airforce  AUGGP demo airforce 2 ASGP Max

Vandaag vooral gebruikt om de high lights van Melbourne te zien.  Ze hebben een mooi compact centrum met oude Victoriaanse gebouwen en heel veel hoge moderne gebouwen. Het centrum is een grote bouwput. Vanmorgen begonnen met een wandeling langs de Yarra River. Een rivier die dwars door de stad loopt. Toen naar Eureka Skydeck gegaan. Daar heb je vanaf de 88e etage een schitterend uitzicht over de stad. Dat is ongeveer 300 meter hoog. Ik kon het Formule 1 circuit zien, het appartement waar ik de afgelopen dagen heb geslapen, de Rod Laver Arena waar de Australian Open wordt gehouden en voor de Australiërs het belangrijkste stadium: Melbourne Cricket Ground (MCG). Na de snelle lift naar beneden te hebben genomen, loop ik naar de Rod Laver Arena. Alleen is er niets te zien. Geen museum, geen shop of iets. Ze zijn het stadion aan het verbouwen. Balen, maar ik mocht wel op Court 3 lopen. Ik heb maar een paar foto’s in dit verhaal gezet omdat ik de usb-kabel voor de spiegelreflex camera in mijn koffer heb zitten. Dus kan alleen foto’s van de telefoon uploaden.

Melbourne - uitzicht van Eureka Skydeck Melbourne Melbourne Australian Open court 3

Ik vervolg mijn kennismaking met Melbourne en loop door Birrabung Marr Park en kan daar mooie plaatjes van de skyline maken. Na nog enkele straatjes te hebben bekeken en van mijn lunch in een soort Frans café met te kleine tafeltjes die eigenlijk te dicht op elkaar staan, te hebben genoten neem ik de tram naar Waterfront City Docklands. Een wijk bij de jachthaven met design-achtige gebouwen met luxe appartementen. In deze wijk staat ook de Melbourne Star Observation Wheel. Zeg maar de London Eye van Melbourne. Omdat het zo rustig is, heb ik de volledige cabine voor mij zelf. Wat een luxe. Boven heb ik een schitterend uitzicht op de skyline van de stad.

Melbourne Star Observation Wheel

Wat ze hier goed hebben geregeld is de free tram zone voor een groot deel van het centrum. In mijn vorige reisblog had ik al verteld dat de tram naar het circuit gratis was, dat speciaal voor het evenement. In het centrum kun je altijd gratis gebruik maken van de tram. Ideaal.

Dadelijk stap ik in het vliegtuig op weg naar Dubai (ca. 14 uur vliegen). Op Dubai Airport mag ik mijn benen strekken voor 2½ uur en dan naar Schiphol (ca. 7 uur vliegen). Eigenlijk gaat de vlucht heel snel, want ik vertrek maandagavond 22.25 uur (Melbourne tijd) en dinsdagmiddag om 13.15 uur sta ik op Schiphol.

Omdat dit mijn laatste blog is, wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik heb gekregen. Tot de volgende reis.

1. Paul en Truus:
    26 maart 2018
    Richard bedankt voor al je prachtige verhalen........en de vele mooie foto’s.
  2. Corry Bartels:
    26 maart 2018
    Bedankt voor alles.
    Een goede reis terug naar Nederland.